RODIČE V PROGRAMU ZAČÍT SPOLU

Program Začít spolu otevírá rodičům pestré možnosti, jak se mohou zapojit do vzdělávání svého dítěte. Vše je dobrovolné podle toho, jak to rodič sám cítí.
Od září se nám spolupráci s rodiči podařilo velmi úzce nastavit. Jsme v pravidelném kontaktu přes žákovské plány, kde se všechny strany (dítě, rodič, učitel) vyjadřují k proběhlému dvoutýdennímu tématu.
Pokroky dětí dále sledujeme na tzv. triádách, kdy dítě s rodiči i učitelem pojmenovává za pomoci svého portfolia své pokroky, silné a slabé stránky. V případě svých slabin dítě plánuje způsoby a cesty, kterými dané nesnáze překoná.
Rodiny dětí navštěvují výuku, jsou součástí ranního kruhu, nebo celého dne. Mohou jen pozorovat dění ve třídě, či se aktivně zapojit do výuky jako “asistent” nebo “vyučující”.
Interaktivní programy pro děti doposud připravili a zrealizovali Tomáš Kresl (finanční gramotnost), Vendula Komárková (smysly) a Jana Petr Šušolová (zubní hygiena), za což jim tímto jim moc děkujeme. Pro děti je vždy velký zážitek, když je jakýkoli člen jejich rodiny součástí dění ve škole.
S rodiči se také pravidelně setkáváme během tematicky zaměřených rodičovských kaváren. V úterý 22. 2. 2022 jsme na jedné z těchto kaváren hodnotili průběh vzdělávání za uplynulé 1. pololetí. Využili jsme k tomu jako nástroj SWOT analýzu a společně jsme pojmenovávali silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby.
Spolupráce s rodinami tvoří kompletní přístup k rozvoji dětí a pro všechny je to velké zpestření a obohacení. Děti nemají dva rozdílné světy (škola a domov). Vše je propojené, čímž roste i efektivita samotného učení.

×